JellyPages.com

13 Nov 2012

yes ! its MARY KAY


Hey all, its about Mary Kay, come to sharing, love love love..

Ok now guest Mary Kay ira rasa best sangat-sangat pakai Mary Kay ni kan. berkobar-kobar pulak nak sharing lagi dekat korang-korang yang tak pernah cuba lagi Mary Kay ni kan... Thanks to my beloved friend yang bersabar dan bersabar guna mary kay sebab menangung sedikit masa pemulihan effect peeling product yang dia pernah pakai . Korang korang pun kena beware okey.. sebab kat pasaran sekarang dah melambak-lambak melambung lambung produk yang kandungannya merbahaya. Plus dengan pelbagai jenama dan brand lagi tau. hati hati oke. Mesti selalu alert setiap kandungan ada kat dalam set-set skincare tu...jangan la pulak terpengaruh dengan iklan-iklan yg konon nya muka boleh putih melepak dalam jangka masa "14 hari"... cewahh.. nak cepat je kan. mungkin ada..tapi beware dengan bahan-bahan agak kita tak mencipta penyakit kat kulit kita sendiri betul tak? Kalau dah namanya perempuan mestilah cepat je terpengaruh kan.. nak cantik. mana perempuan nak hodoh kan.

kalau nk kulit cantik dan sihat JANGAN beli produk yang mengandungi "hidrokinon" sebab bahan ini lah yg sebenarnya mengelupaskan kulit korang macam ular salin kulit tuuu..cubalah kaji balik bahan-bahan apa yg terkandung dalam skincare tu...sebab, bila korang  guna produk yang menggunakan  hydrokinon tu, jerawat dengan bintik-bintik merah mula la keluar dan lama kelamaan muka anda menjadi teruk lepas tu kusam... confirm okay..

ira ckp ni pun sebab majoriti kulit wanita tidak dijaga dengan betul...pemilihan produk skincare pun main pakai je asalkan "cuci muka",  mmg la anda semua cuci muka tapi sejauh mana ianya diserap ke dalam kulit dan memberikan impak yang bagus...mmg ianya cantik di luar tapi adakah kulit anda benar-benar sihat dari dalam??

Ira pun tak nafikan.. customer semuanya risau plus mengeluh sebabb maintenance Mary Kay ni tinggi...ye ira sendiri pun mengaku.. tapi bila ira sedarkan dan buka minda mereka tentang  kualiti produk, alhamdulillah mereka setuju dan terus menjadi pengguna setia Mary Kay...

Ira nak semua orang cuba fikir, renungkan balik tentang apa yang ira nak nyatakan kat sini .. set basic Mary Kay RM296 untuk fullset mengandungi cleanser,moisturiser  freshner, masker dan bertahan selama 3-4 bulan pemakaian, ada yang berjimat setahun 2 kali je beli full set, dapat  memberikan kulit yang sihat dan cantik dari dalam...manakala set-set hidrokinon yang merbahaya tu memerlukan RM200, RM300 ada yang mencecah RM400 tapi cuma tahan hanya sebulan aje , mengelupas dan mengeringkan kulit, kulit tak  boleh kena cahaya matahari langsung sebab korang akan rasa pedih ya amat, rasa terbakar, lepas tu hitam legam macam arang. nak ke? cantik hanya sementara sahaja...so korang rasa set mana yang korg pilih?? tepuk dada, tnya hati anda...

To all cantik-cantik kat luar sana.. please... check bahan produk tersebut..

So, sesiapa yang berminat nak tahu tentang info-info mary kay boleh pm ira kat FACEBOOK IRA ataupun mesej whatsapp ira di nombor 0174966463

Kalau siapa-siapa yang nak buat kelas dia area ipoh pun boleh jugak. mesej-mesej ira okey.

Apa yang anda akan alami ketika sesi consult adalah  :-

-Mengenalpasti jenis kulit (melalui soal jawab/sejarah pemakaian)
-Menggunakan sendiri set skin care yang sesuai dgn jenis kulit (kering/berminyak/biasa) dari Cleanser,Freshner,Masker, Moisturizer
-Merasai sendiri kehebatan SPA BIBIR-LIP MASK & LIP BALM-mampu pinkkan kulit bibir, protect skin bibir dari mengelupas,kering dan sebagainya.
-Berpeluang merasai SATIN HANDS- kulit selembut satin dgn set losyen 3 in 1
-Berpeluang mencari foundation yang sesuai dgn kulit muka
-Menggunakan basic set make-up Mary Kay-Mineral powder, mascara, eye liner, eye color, blusher,lip balm, lipstik, lip balm & lip gloss.


5 Tips Rawatan Wajah...

- Setiap kali mencuci muka, jangan sesekali melupakan bahagian leher kerana ia juga antara bahagian yang menunjukkan reaksi masalah kulit terutamanya penuaan jika tiada penjagaan khusus.

- Pemakaian penyegar amat penting. Pastikan cara menyapunya juga paling tepat kerana waktu inilah korang mahu melihat keadaan kulit benar-benar bersih atau tidak. Sapukan sehingga kapas tidak lagi terletak kotoran. Dan, pastikan juga ketika membasahkan kapas dengan penyegar, 70 peratus kapas diliputi penyegar.

- Apa jua bahan yang anda sapukan pada kulit mestilah menghala ke atas. Jangan sekali-kali menarik kulit ke bawah, ini akan mengakibatkan kulit cenderung ke penuaan.

- Bahagian mata perlu diberi penjagaan khusus. Apabila menyapu pelembap atau apa jua produk, jangan sesekali sampai mencecah bahagian sekitar mata. Hanya krim khusus untuk mata sahaja yang boleh sampai disitu. Malah, pencuci make up juga sebaiknya carilah khusus untuk bahagian mata.


- Jika siang hari, jangan lupa memakai sunblock. selepas semua langkah dilakukan. Pada waktu malam, jangan abaikan pemakaian masker pada setiap dua minggu untuk menanggalkan sel kulit mati..




ni full makeup mk best tak? haha

3 comments:

  1. haah.... saya from mesmerize bee.. dri mana ni? sng1 whatsapp la.. 013-6386401. :)

    ReplyDelete
  2. pucat : sangat2 best my dear..

    mrs suriz : ha samelah..kita pn mesmerize bee jugak. dari ipoh.seronok baca post su :)

    ReplyDelete